ساخت اعضای مصنوعی صورت و بدن سجادی (پروتزهای سیلیکونی )

طراحی و ساخت اعضای مصنوعی صورت و بدن سیلیکونی و ساخت پروتزهای رفع دفورمیتی مچ پا ANAPLASTOLOGHI

ساخت اعضای مصنوعی صورت و بدن سجادی (پروتزهای سیلیکونی )

طراحی و ساخت اعضای مصنوعی صورت و بدن سیلیکونی و ساخت پروتزهای رفع دفورمیتی مچ پا ANAPLASTOLOGHI

پروتزهای سیلیکونی برای جانبازان ، معلولین و اشخاصی که در اثر تصادفات و کار با ماشین آلات صنعتی دچار نقص عضو شده باشندطراحی و ساخته می شود . (Anaplastologhi )

پروتز چیست

سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۳۱ ب.ظ


پروتز جایگزین مصنوعی بخشی از اندام یا صورت است که دچار تغییر شکل شده یا از بین رفته است . هر پروتز برای هر بیمار بطور مشخصی ساخته می شود . درمان با پروتز زمانی است که بازسازی جراحی امکان پذیر نیست یا مریض این روش را ترجیح می د هد . درمان با پروتزها مزایا و معایب زیادی در مقایسه با بازسازی جرا حی دارد . امکا نها ی موجود برای درمان را باید بطورکا مل با متخصص پزشکی مطرح کرد . هدف مطلوب یک پروتز به د ست آوردن دوباره ی شکل و عملکرد ا ست . همچنین بافت های حساس و در معرض را محافظت می کند، حفره های در معرض را میپوشاند ، بافت پشتیبانی برای عینک یا سمعک است و ظا هر را حفظ می کند . یک پروتز باید تا حد امکان بسیار شبیه به آناتومی عضو از د ست رفته باشد تا ظا هری طبیعی دا شته باشد . پروتزی که خوب تهیه شده با شد باید به فرد بیمار کمک کند تا اغلب فعالیت های نرمال را بدست آورد و نیاز به بانداژ و کاور چشمی را از بین ببرد . این کار به بازیابی اعتماد به نفس و کاهش اضطراب فرد در شرایط جمعی کمک می کند . از آن جا که پروتز بافت زنده نیست ، محدودیت هایی نیز دارد : پروتز ممکن ا ست نتوا ند حرکات نرمال داشته باشد ، مثل پوست معمولی قرمز یا آفتاب سوخته نمی شود و برا ی تمیزکردن باید آن را در آورد . حتی بهترین پروتزها هم در نگا ه از نزدیک مشخص هستند.

  • محسن سجادی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی